Hangary

Nowoczesne hangary szerokoprzęsłowe

Niskie koszty utrzymania hangaru

Ocieplane hangary Thermohall™ marki Rubb są dwu- trzykrotnie tańsze w utrzymaniu od konwencjonalnych hangarów. Dobrze zaprojektowane, szczelne poszycie oraz ocieplany dach przekładają się na niskie koszty chłodzenia i ogrzewania wnętrza obiektu. Poszycie ocieplane z tkaniny PCV wytrzyma w niemienionym stanie przynajmniej 10 lat, a stalowa konstrukcja hali – nawet 25 lat. Stal, której używamy, jest galwanizowana ogniowo, co zabezpiecza ją przed korozją i niszczeniem. Dobrze wykonana konstrukcja = brak kosztów związanych z naprawą. Poszycie ocieplane z tkaniny PCV wytrzyma w niemienionym stanie przynajmniej 10 lat, a stalowa konstrukcja hali – nawet 25 lat. Stal, której używamy, jest galwanizowana ogniowo, co zabezpiecza ją przed korozją i niszczeniem. Dobrze wykonana konstrukcja = brak kosztów związanych z naprawą.

Komfort i bezpieczeństwo

Nasze ocieplane hangary Thermohall™ gwarantują stabilną temperaturę we wnętrzu i brak skraplania się pary na ścianach i suficie – same korzyści! W efekcie otrzymujecie optymalne warunki do garażowania samolotów i śmigłowców. Planując rozmieszczenie systemów HVAC i przeciwpożarowego, a także uwzględniając na etapie projektowania dodatkowe drzwi dla personelu, rampy załadunkowe czy suwnice dostajecie gwarancję, że hangar będzie nie tylko dobrym, ale i bezpiecznym miejscem pracy.Planując rozmieszczenie systemów HVAC i przeciwpożarowego, a także uwzględniając na etapie projektowania dodatkowe drzwi dla personelu, rampy załadunkowe czy suwnice macie pewność, że nasze ocieplane hale przemysłowe będzie nie tylko dobrym, ale i bezpiecznym miejscem pracy. Planując rozmieszczenie instalacji, a także uwzględniając na etapie projektowania dodatkowe drzwi dla personelu, rampy załadunkowe czy suwnice dostajecie gwarancję, że hala będzie wygodnym miejscem pracy.

Szybka budowa, montaż i przenoszenie

Dużą zaletą naszych ocieplanych hangarów jest ich bardzo krótki czas montażu, który w przypadku hali o powierzchni 1000 m2 wynosi dziesięć dni. Jest to możliwe dzięki prefabrykacji zarówno stalowej ramy hali, jak i poszycia. Ponieważ ocieplane hangary Thermohall™ nie są na stałe związane z gruntem, można je dowolnie rozbudowywać i przenosić, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Otwarta przestrzeń w hali samolotowej

Ocieplane hangary Rubb zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić jak największą powierzchnię garażowania, nie ograniczoną dodatkowymi podporami. Przestrzeń w środku hangarów można efektywnie zagospodarować, sprawdzą się więc jako przestrzeń dla postoju jednego lub kilku samolotów.

Hale lotnicze stworzone dla twoich potrzeb

Przy projektowaniu ocieplanych hangarów Thermohall™ bierzemy pod uwagę zarówno warunki klimatyczne, w których będzie on funkcjonować, jak i sposób jego użytkowania. Umożliwia to na odpowiednie dobranie ocieplenia hali. W ten sposób budynek dobrze spełnia swoje funkcje, jednocześnie utrzymując koszty eksploatacji na niskim poziomie. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, stosujemy różne dostępne metody ocieplania hali (ściany z płyt warstwowych, np. PiR czy PUR łączymy z dachem Thermohall™).

Ciepło, cieplej, Thermohall™

Porównując koszty ogrzewania termohali oraz hali z dachem pneumatycznym i ścianami z płyt PIRzdecydowanie lepszą inwestycją będzie hala ocieplana wykonana w technologii Thermohall™. Dzięki skutecznej termoizolacji ścian i dachu wydatki na ogrzewanie hali w sezonie zimowym są mniejsze o połowę.

Konkurencyjne rozwiązania nie są w stanie zapewnić podobnych korzyści. Dostępne na rynku polskim hale z dachem pneumatycznym (znane również jako hale namiotowe całoroczne) mają znikomą wydajność termiczną oraz mogą powodować problemy ze skraplaniem się wody na suficie i ścianach hali.

Thermohall™

Grubość izolacji Współczynnik U
50 mm 0,67 W/m2K
100 mm 0,36 W/m2K
150 mm 0,23 W/m2K
200 mm 0,17 W/m2K
250 mm 0,14 W/m2K

Warstwa zewnętrzna
wysokowytrzymała, ognioodporna i samoczyszcząca się tkanina PCV.

Wypełnienie
wełna szklana o wysokiej gęstości.

Warstwa wewnętrzna
samoczyszcząca się tkanina PCV.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące hangarów

Jeśli będziesz korzystać z hangaru dłużej niż 180 dni – potrzebujesz pozwolenia na budowę. Jeśli chcesz korzystać z obiektu sezonowo, do 6 miesięcy, wystarczy zgłoszenie hali w urzędzie.
Szczegóły postępowania znajdziesz w tym krótkim artykule:
Hale ocieplane za zgłoszenie czy na pozwolenie? Wyjaśniamy.

Koszt budowy hangaru jednej z dwóch technologii: Thermohall™ lub technologii hybrydowej jest dużo niższy od kosztu budowy hali murowanej. Każdy hangar jest szyty na miarę. Na jego wycenę składa się wiele elementów: miejsce montażu, powierzchnia i wysokość obiektu, dodatkowe wyposażenie, przeznaczenie hangaru i sposób użytkowania.

Oczywiście. Oferujemy leasing operacyjny zarówno dla ocieplanych hangarów Thermohall™ jak i pozostałych typów budowli stałych i obiektów tymczasowych. Procedurę leasingu przeprowadzamy z minimum formalności. Na naszej stronie udostępniamy zasady leasingu hali Rubb, ale możesz również porozmawiać o nich z naszym doradcą handlowym.

Nie, w żadnym wypadku Jeśli masz tylko pomysł na hangarę, my zajmiemy się resztą, począwszy od projektu, a na montażu i odbiorze gotowego obiektu kończąc. Posiadając duże doświadczenie i korzystając z wiedzy całej Grupy Rubb jesteśmy w stanie zrealizować praktycznie każdy rodzaj hangaru, zarówno wielkie obiekty dla linii rejsowych, jak i mniejsze hangary typu MRO.

Przy planowaniu inwestycji w hangar należy wziąć pod uwagę przeznaczenie obiektu, należy również określić tzw. strefę śniegową i wiatrową; warto też sprawdzić, czy działka jest dobrze przygotowania do położenia fundamentów i czy doprowadzone są wszystkie media.
Dokładne wskazówki oraz listę kontrolna do wydrukowania znajdziesz w poradniku Jak dobrze wybrać halę ocieplaną.

Skontaktuj się z nami


michal.knop@rubbpolska.pl